Svällkroppen ångrar sig.. Börjar på gymmet (favorit i repris)

Jag har ångrat mig och tar nu upp kampen med kroppens svällande tendenser (redan innan jul).
Julkortet på gymmet är nu inköpt!
På gymmet finns det ett A och ett B-lag.

Givetvis vill jag tillhöra A-laget på plan 2. Hyllan där män i linne och handskar regerar. Där man sneglar på varandras muskelmassa och stönar värre än på den värsta vuxenfilm. Här finns de riktiga grejerna. Skivstängerna, hantlarna och de tunga vikterna. Här finns också unga wannabees. Majskolvarna,
lyktstolparna som har muskelbergen som sina förebilder. Detta är Biffhyllan.

På nedervåningen, där finner vi medelålders gubbar och kärringar som plötsligt upptäckt att deras kroppar attackerats av en kombination av fett och tyngdlag som inte är till deras fördel. En del är klädda i tights och andra i shorts uppdragna så att kulspelet tittar ut. Även här förekommer linnen och handskar. Det förekommer också plagg som hör ungdomen till. En del damer bär sådana plagg som blottar delar av kroppen som kanske passar bättre i delikatessdisken på ICA. Det förekommer också ungdomar förresten, men något yngre. Fast fettet dominerar här på Fläskplanet.

Shit. Jag är ju en av dessa fläskisar. Men jag klär mig åtminstone inte som dem. Men en fläskgubbe är jag nog med mina 0,1 ton i Tuborgtröja och mjukisbyxor. Men jag är på väg upp. Min kropp är snart mogen för en permanent träning på plan 2.

Watch out muskelberg på Biffhyllan. Här kommer jag med min SVÄLLKROPP.

Ps Googla inte ordet svällkropp

Kommentarer
Postat av: Sigge

Hej - Är du Christofer Lööf - min gamle klasskamrat från Huskvarna?



Jag har lagt upp >300 foton på en egen facebook site för vår gamla klass. Connecta med mig på FB så kan du se allihop.



MVH

Per S

2010-01-25 @ 13:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0