Inga dunungar

Såg precis ett inslag från en en ungersk dunindustri. Gässen plockas på dun i levande tillstånd. Eftersom gässen återfår sina dun kan man göra plockningen 4 gånger innan gåsen avlivas. Hur kan detta få pågå. Man får gåshud när man tänker på det. Man kan med fog säga att de som driver branschen inte är några dunungar. Kritiken rinner av dem som vatten på en gås.

Fast. Jag tänkte det här på dun från levande eller döda gäss. Om man frågar gåsen. - Vill du att jag avlivar dig innan jag plockar dig, så tror jag nog att gåsen föredrar att bli plockad levande.....

Hur kan de som är ansvariga för detta sova gott på natten. Dessa samvetslösa människor?
Svaret är enkelt. De har väl precis som du och jag jävligt sköna duntäcken och dunkuddar.


Kommentarer
Postat av: Misja

Har vi duntäcke och dunkudde???Behövs ju ej då vi är så mjuka och goa själva! :-)

2009-02-01 @ 19:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0