Teflonsäljare

Telefonen ringer allt oftare. Det är den nya generationen försäljare som hör av sig.
Ungdomar som inte nöjer sig med ett nej som svar. De jagar oss natt och dag.
Vi den konsumerande generationen. Vi som är i absoluta zenit för försäljning.
Medelålders människor med tonårsbarn. Inkomst är ok. Vi har hus. Vi har mobiler.
Vi har bredband. Vi behöver just den variant de säljer.

De är tränade att inte höra vårt nej. De är tränade på att möta invändningar.
De är som teflon när vi försöker undvika att sköpa deras produkter.
De är den nya genarationen telefonsäljare. - Teflonsäljarna.

Du behöver därför några avväpnande svar för att kunna ställa dem och få en chans
att lägga på luren medan de hämtar andan. Här kommer några som biter på teflon;

- Hej, är NN  hemma.                         Svarsförslag........ Nej, tyvärr. Vi har precis skilt oss.
- Hej, jag ringer från Telia.                          "         Tut tut tut........ (lägg på).
- Vill du ha gratis kalsonger?                     "         Nej, jag använder bara stringblöjor.                                  
- Vill du ha billigare elkostnader?              "        Det var en ledande fråga. Passar din el min stickkontakt? 
- Har du funderat på din pension?            "         Nej, men min begravning.
- Jag vill ge dig gratis rakblad.                   "         Det var bra. Passar de mina handleder?   
- Vill du fria sms?                                         "         Nej, jag har redan PMS helt utan kostnad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0