Måndagar...

....Jag vet. Det är tisdag. Det var lite drygt igår bara så jag orkade inte förrän idag. Men om jag skrivit igår så hade jag skrivit .....Måndagar är underbara. En hel vecka framför sig av möjligheter. En ny vecka som ligger där som en oskuld. Väntar på att utforskas, kittlas, retas och förberedas för .... Vad faen fantiserar jag nu om. Det är ju en vanlig jävla vecka på jobbet helt enkelt. Skärp till dig. In i lunken och låtsas som du är sysselsatt några dagar så är det snart helg igen. Vi beiga ska ju koncentrera oss på helgerna. Det är ju då det händer. En helg som startar med fredag kväll. Middag med vår 3L vän med handtag, lövbiff och någon form av våldtagen potatis. Stirra på hustrun och kanske att någon av barnen pallar va med. Men de har ju så jäkla roligt med sina kompisar. Vi äldre får glädjas med den yngre generationen. De har ju hela livet framför sig. Vi får koncentrera oss på en vecka i taget....

Kommentarer
Postat av: "Gojjan" (svägerskan)

Smittar livssituationen inom släkten eller ,jag kommer vara en trogen läsare av din blogg ,den hjälper mej även på jobbet då jag kan se väldigt upptagen och viktig ut där framför datorn : ) TACK

2009-01-13 @ 20:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0