Doggystyle

Hunden och människan har många likheter och hunden är också människans bästa vän. En uppfattning som säkert är lättare att dela om man själv drar i koppel och bär en svart påse med avföring. Jag har själv inte hund och tror därför att min reflektion är mer objektiv. Jag vet att hundägaren tycker att vårt beteende i väldigt hög grad liknar vår fyrbente vän och jag är medveten om att detta inlägg kan verka stötande för hundens vänner och hundägare men jag vill tydligt markera att jag inte alltid är hundens vän och inte heller är hunden lik i mitt beteende. Det finns trots allt viktiga område som skiljer oss från pälsen på ben även om jag vet att våra skillnader är på väg att suddas ut. 

Hundar är intresserade av dofter som vi inte har samma behov av att få in i näsborrarna. De luktar på avföring, i kroppsöppningar på andra djur och om du inte ser upp tar de sig en sniff i grenen även på dig. Ju starkare lukt desto starkare intresse från hundens sida. Kanske fäster den tom framtassarna krampaktigt runt ditt ben och får fart på underlivet i en takt som tom en tonåring skulle vara imponerad av. Sniff i grenen med påföljande juck på benet utför dessutom hunden oftast i offentligt sammanhang liksom sex överhuvudtaget.

Vi människor är intresserade av kroppsöppningar men inte alls på samma vis av starka dofter. Vårt intresse svalnar istället om det doftar för starkt. Vi får inte heller göra en provdoftning såsom vår bäste vän. Vi får chansa på att doften är inom rimliga gränser eller helt enkelt avstå från sniffmomentet. Slutligen så juckar vi inte heller på offentlig plats.

Jag vet att porrindustrin producerar material som inte stämmer med mitt resonemang om vad människor gillar. Deras alster är tvärtom mer i linje med hundens intressen. Min tes är därför att porren produceras av hundägare som vill utjämna skillnaderna mellan fyrbenta pälsbärare och människan. Det är helt enkelt en utstuderad komplott för att ändra icke hundägares beteende till ett mer hundlikt. Jag vill klargöra att mitt resonemang bara är en tes. Det är inte statistikt säkerställt och ska därför enbart behandlas som hypotetiskt. Ni får själva fundera kring er bekantskapskrets och dess preferenser och ev. koppling till hund. Gör gärna egna små efterforskningar och hör av er om jag sniffar på rätt spår. Jag har inte kunnat nosa upp något i min hundägande vänskapskrets.

Ps Googla inte Doggystyle

Kommentarer
Postat av: "Gojjan" (svägerskan)Gojjan

Ibland undrar man hur tankarna kommer upp i din hjärna!!:) Fortsätt i samma anda för jag längtar till varje nytt inlägg !!

2009-01-21 @ 21:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0