Apropå riskgrupp

Pratade med en kvinna (vill vara anonym) som varit på vårdcentral.
Hon ville vaccinera sig och chansade och gick bara in på den vårdcentral
hon tillhörde. Följande dialog;

Vaccinationsbenägna kvinnan (vbk)- Kan jag få vaccinera mig
Den glada och pigga sjuksköterskan (sjks) - Tillhör du någon riskgrupp?
vbk - Nej, måste man det?
sjks- Jag, vad tror du. Tror du vi har hur mkt vaccin som helst?
sjks - Tillhör din man någon riskgrupp?
vbk - Vet ej?
sjks - Har han cancer?
vbk (lite lätt chockad) - Neeej
sjks - Tyvärr, då har du otur. Då kan du inte få något vaccin.
vbk - Jaaaa (lite tvekande). Det var ju synd att han inte har cancer..??
sjks - Ja, för då hade han tillhört riskgrupp och du hade fått vaccin.
vbk - Men min granne har cancer.............räknas det.

Ps
Om man får en lättare svininfluensa. Kallas den kultinginfluensa?


Kommentarer
Postat av: Marie

HAHAHA... "Kultinginfluensa".. Den va bra!!

2009-11-27 @ 11:24:26
Postat av: Anonym

Vilken otur hon hade ???????

2009-11-27 @ 15:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0