Service "Som Hemma"

Gjorde häromdan ett besök på en kvarterskrog med
det lovande och inbjudande namnet "Som Hemma".

Lite tankspritt gick jag och min lunchkompis Mr Noseblow
rakt in i lokalen till ett bord (lokalen var tom).

Servitrisen (den barska skulle det visa sig). - Har ni bokat?

Mr Noseblow - Nej, är det ett problem? 
Jag, lite mer försynt - Har ni plats för 2?

Den barska servitrisen och lite lätt uppläxande (skulle det visa sig).
- Neaeaj, (såg sig om i den tomma lokalen) det ska väl gå. Sätt er då.

Jag. - Vad har ni att bjuda på idag?

Den barska, lätt uppläxande (och skulle det visa sig ilskna) servitrisen.
- Det stod faktiskt på tavlan där borta...

Jag. - Å, förlåt.
Mr Noseblow - Vi är analfabeter som inte ser på långt håll.
- Vad serverar du?

Den barska, lätt uppläxande, ilskna och ovanligt korkade (visade det sig) servitrisen.
- Här får ni matsedeln. Bestäm er medan jag gör lite annat. 

Därpå bestämde vi oss. Satt o småsnackade lite. Mr Noseblow var rätt tystlåten
och fundersam. Kanske satt han och bearbetade sin ilska.

Servitrisen kom in med våra tallrikar och stod demostrativt och väntade
på att vi skulle göra plats för dessa. Vi var dock fullt upptagna med vår
sallad. Situationen blev lite småladdad.

Mr Noseblow kom sedan med följande 2 dräpare...

Dräpare 1.
- Är det ok om vi äter medan du jobbar?
Dräpare 2. som blev en käftsmäll till den barska, lätt uppläxande, ilskna
och ovanligt korkade servitrisen (hon var för övrigt inte speciellt vacker heller). 
- Du är precis som min kärring. Här är precis "SOM HEMMA" !! 

Ps.
Stället "Som Hemma" heter förstår nåt helt annat och
det finns inga likheter i övrigt. Hemma hos oss har "servitrisen"
mycket hög servicekänsla och är mkt tillmötesgående.

Kommentarer
Postat av: Anonym

En cool kille den där Mr Noseblow !!!! med tanke på du skrev i slutet ....Varför går du på Restaurang överhuvudtaget .Det bästa finns ju hemmavid ! Nasha nu hem te garian och plocka fram libran och ge na loover !!!!!!Det är hon värd !!!!!!

2009-11-10 @ 20:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0