Svart man med vit käpp

En svart man med vit käpp kom in på jobbet häromdan.
Han möttes redan i trappan av en energisk medarbetare.

- Afrikanska synskadeföreningen antar jag?

Och så var fallet.

Min kollega är en person med god slutledningsförmåga, tänkte jag.

Nu hörde det till saken att mötet var bokat i förväg så han (min medarbetare)
kanske därmed inte förtjänar att lyftas till skyarna kring sina slutsatser........

Ps
Varför har inte en vit man som är synskadad en svart käpp??
Eller kanske snarare borde en svart synskadad man ha svart käpp
eftersom en vit man med synskada har vit käpp.


Följetong...............Fler synskadade???


En ny arbetsdag....
In kom en person som var mycket svart och i handen bar han en vit pinne.

- Afrikanska Synskadeföreningen?

- What, I´m a Police Superintendent from Kenya!

Det visade sig vara Poliskongress i stan. Man kunde läsa i tidningen att vi har
gäster från Kenyas polisväsende.

Varför är Kenyas polischef i stan? Lär man ut Afrikansk batongteknik?

Ps
Varför har svarta poliser vit batong? Jag trodde de hade svart batong.
Att vita poliser har vit batong (det känner jag iaf till).
Förresten. Svarta batonger är längre och kraftigare har jag hört.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Spännande arbetsplats vill jag lova !!!Tänk om det ända hände något annorlunda på min...... eller jag menar normalt .....för omväxlings skull !!!!!

2009-11-19 @ 17:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0